Verslag veldloop Dilsen – lange afstandsgroep

Zondag stond de 5de manche van het LCC op het programma in Dilsen. Het parcours van Dilsen staat bekend als redelijk snel met vele lange en rechte stroken. Door de vele regenval van de voorbije weken was het parcours op de meeste plaatsen omgetoverd tot een echt modderbad.

Na haar overwinning in Bree, liep Zenja vanden Bossche naar een mooie 2de plaats bij de Cadetten Dames. Bij de Cadetten Heren stonden Robbe Putzeys en Lennert Mentens aan de start. Robbe liep lange tijd voor een 4de plaats, maar hij kwam spijtig genoeg in de voorlaatste ronde ten val. Hierdoor kon hij een ereplaats vergeten. Uiteindelijk werd hij 8ste, Lennert volgde even later met een 15de plaats.

Bij de Senioren Dames liep Anne Schreurs na een spannende race naar een 1ste plaats. Bij de Junioren Dames haalde Ethyl de Cock na een spannende wedstrijd naar een 4e plaats. Tot slot haalde Wouter Simons een 5de plaats bij de Senioren Heren.

\"\"