Het atletiekseizoen

Een atletiekseizoen loopt van 1 november tot 31 oktober en is opgedeeld in twee delen : het winterseizoen, dat loopt van 1 november tot einde maart, en het zomerseizoen, dat begint vanaf april en eindigt eind oktober.

Winterseizoen

Tijdens deze periode staat de algemene conditionele opbouw voor het nieuwe seizoen centraal. Belangrijkste competities tijdens de herfst- en wintermaanden zijn de veldlopen, stratenlopen en indoorwedstrijden. Samen met acht andere Limburgse clubs richten we het Limburgs Crosscriterium in. Hiervoor dient men aan zes van de negen crossen deel te nemen. Onze veldloop gaat steeds eind november door op het selectieve parcours in het sportbos van het SportinGenkpark in Genk. Uiteraard verwachten wij van onze atleten om op onze veldloop massaal van de partij te zijn. De crossen van de 8 andere clubs mogen wij ook niet uit het oog verliezen. Voor de sprinters en kampers staan in de winter de indoorwedstrijden op het programma. Programma zie verderop in deze brochure.

Zomerseizoen

Tijdens deze periode zal de voorbereiding meer specifiek en technisch gericht zijn. Als competitie element komen tal van pistewedstrijden aan bod. Tijdens deze wedstrijden komen behalve lopen, nog andere disciplines aan bod zoals verspringen, hoogspringen, kogelstoten, enz …

Atletiekclub Genk organiseert ieder zomerseizoen een viertal thuiswedstrijden

Verder komen ook nog stratenlopen, kampwedstrijden, interclubs en diverse kampioenschappen voor in de programmatie. De kalender verschijnt einde maart en zal tijdig bekend gemaakt worden aan onze leden.