Vlaamse pistekampioenschappen cadetten en scholieren in Heusden-Zolder

Dinsdag 15 augustus – Een stralende en zonnige dag vandaag. En de dag werd enkel maar stralender door de mooie prestaties van onze Genkse deelnemers. Liefst 16 atleten kwamen aan de start van een proef. Eénmaal mochten we een Vlaamse kampioen huldigen nl. Ludkin Papenfus, cadet op de 400m. En dit in zijn eerste jaar atletiek. Liefst driemaal werd een Genkse atlete runner-up in haar proef. Nore Hendrickx, cadette beet ’s morgens als eerste de spits af en werd tweede in het hoogspringen. In de namiddag behaalde Emma De Paepe, scholiere de zilveren medaille in het verspringen. De 5m36 is tevens eens nieuw clubrecord. Aan het einde van deze lange atletiekdag mochten we opnieuw juichen. Ditmaal voor scholiere Jolien Reyskens met haar tweede plaats in het speerwerpen. Tussendoor waren er ook nog tal van verdienstelijke top-8 finaleplaatsen voor Niene Boonen, cadet 4e pl. discus 33m07 C.R. en 6e p. kogelstoten. Maxime Voorter, cadet 6e pl. 1500m, Lars Winters, cadet 7e pl. 1500m, Lukas Putzeys, cadet 8e pl. 1500m en Michaïl Arduwie, scholier 8e pl. 3000m. Proficiat aan alle Genkse deelnemers voor hun inzet en prestaties. Dank aan de supporters en de trainers om er te zijn vandaag voor onze atleten.